We zijn een uitgesproken familiebedrijf(je), met in totaal 3 medewerkers. Per dag roostert en verwerkt Koffie Kàn méér dan 700 kg koffie. Zonder kunstmatige bewerking verkrijgen we mélanges van milde koffiesoorten, met van nature uit een zeer laag cafeïnegehalte. Ons handelsmerk is de kwaliteit die we bieden. Op alle niveaus. Dat resulteert in ‘lekkere koffie met een ziel’.
Van zodra Johan & Martine in 1972 de kleine ambachtelijke winkelbranderij overnamen van Johans vader, zochten ze naar een eigen stempel: diepere waarden die het bedrijfsvoeren voor henzelf aantrekkelijk en boeiend zouden maken.
Be-geest-ering (wat vandaag zo vaak met het bijna versleten woord ‘passie’ wordt getypeerd) was van meet af aan de drijvende kracht om zich als klein koffiebedrijf te differentiëren van de multinationale concurrenten. Om zo een degelijk bedrijf op te bouwen en te laten voort bestaan.
Is dat immers niet wat elke ondernemer wil: een blijver zijn? En daarvoor moet je investeren in de toekomst, moet je denken op lange termijn, moet je werken aan continuïteit. Moet je duurzaam ondernemen.
Koffie Kàn is intussen al meer dan 50 jaar bezig met duurzaam ondernemen, nog voor het een modewoord werd.